24 augusti 2013

Är egentligen för trött i kväll. Men iaf - Hugo har varit här och skottat ut all dynga ur "lagårn" med en specialgrej på traktorn, Rose-Marie har målat samma byggnad (en byggnad med tre väggar och tak som korna kan gå ut och in i bäst de vill - det är ju köttkor, Hereford, som kan vara ute hela året), Robert har hållit på med potatislådorna. Miriam har hjälpt till att måla och sen så¨hjälptes vi åt att plocka in mer svarta vinbär, som jag gjort en ny sats saft på. Isak har varit här och vi har lekt på datorn. Det var han som satte in bilden av mina röda vinbär från i fjol och det är inget fusk med bilden - det var så mycket bär samlade. Eftersom Rose-Marie och Robert varit ute sent och jobbat så skyndade jag mig att göra en enkel men mycket god äppelkaka till dom. Och den finns naturligtvis inte kvar längre.
Jag har putsat mina fönster för femtielfte gången, åtminstone tredje, i sommar. Nu när solen lyser in från en sån låg vinkel ser man all flugskit och konstiga ränder. Jag lärde mig av en proffs hur man skulle göra men det har inte funkat så jag gjorde som mamma lärde mig - rödsprit och vatten 1/10 och nu tror jag att det är mycket bättre. Har också bytt gardiner i köket och sovrummet. Som tidigare sagts så gjorde jag klar min egen saft och gjorde en ny sats till Robert och Miriam. I stort min dag - tillsammans med de mina. Skall nu läsa i "Min arvedel" ett stycke om pionjärerna för att redogöra i morgon i söndagsskolan. God natt kära dagbok

Kommentarer
Postat av: Beata

Du menar väl att du ska göra saft till HUGO och Miriam

2013-08-24 @ 23:48:43
Postat av: Beata

Du menar väl att du ska göra saft till HUGO och Miriam

2013-08-24 @ 23:48:45
Postat av: Beata

Du menar väl att du ska göra saft till HUGO och Miriam

Svar: jaa
marianne näslund

2013-08-24 @ 23:48:46
Postat av: Rebecca

Åh vad roligt att läsa, jag njuter med dig, låter som härliga dagar! Träffade Beata i går kväll i Västerhaninge, hon är så vacker och härlig!

Svar: jaa
marianne näslund

2013-08-25 @ 07:39:00
Postat av: Ulla-Britt

Låter som en bra dag,men inte har du väl börjat göra höst redan?Jag tänkte på fönsterputs och gardinbyte :)

Svar: jaa, lite, det såg så kalt ut med de ljusa små gardinerna och ingen matta
marianne näslund

2013-08-25 @ 19:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0