26 augusti 2013

Tänker inte alls vara inne här varje dag - men... Skulle gå till sängs och låsa dörren men först gick jag ut på bron ett slag. Alldeles mörkt närmast huset, På gården står en lykta och på "lagårn" sitter lampor som lyser när det blir skymning. Skulle kunna ha ljus på bron men vill inte. Tidigare år har jag haft det men då har lampkupan snart blivit fylld till en treddjedel av små, små djur. Det ser ut som ett ludd av döda små djur - kan det vara de som är osjäliga eller är det oskäliga det heter. När det blir vinter och kallt kommer den på, lampan alltså. Men vad jag vill säga kära dagbok är att det är så underbart ute - så mörkt och så varmt och vindstilla och så tyst (förutom min tinnitus förstås). Jag satte mig på bron en stund för att njuta och lyssna på ingenting. I ärligheten namn måste jag väl säga att det luktar ganska mycket dynga (kobajs, gödsel) men det stör mig inte. Inte då som tidigare i sommar en kväll när jag på liknande sätt gick ut för att kolla in dimman som jag såg ute. Tänkte att det har väl inte blivit kallt. Men så var det inte, det var ju tjärnen/myren bakom garaget som hade gett ifrån sig den mest underbara doft man öht kan känna. Ingen parfym att jämföras med. Då ville jag andas in all doft så jag kunde behålla den.Det känns lite vemodigt att stänga in sig när så mycket underbart finns ute. God natt alla ni människor därute i världen
PS. Har ju glömt tala om att det har kommit en tjur till korna idag och nog ser den gode stöddig ut. DS

Kommentarer
Postat av: Gun

Låter så lugnt, vackert och fridfullt Majsan, glad att du är där... och kobajs luktar ju gott hoppas den lukten alltid får finnas, påminner om barndommen...

Svar: du har själv njutit av den här dagen och varit ute och cyklat ser jag
marianne näslund

2013-08-27 @ 13:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0