28 augusti 2013

I går kväll (i natt) tittade jag på månen för man skulle tydligen kunna se mars alldeles intill. Men så var inte fallet, Istället såg jag ett fantastiskt norrsken som såg ut som en väl utslagen tulpan med alla blad och på sidan om ett långdraget fält och norrskenet såg för ett tag att inte röra sig alls. Jag var tvungen att ta på mig morgonrocken och gå ut för att se bättre. Fast jag bor här uppe så är ändå norrsken inte allt för vanligt och man blir aldrig less att titta på det,Kollade just nu på himlen men den är för ljus ännu för att kunna se. Den är alldeles molnfri. litet mörk blå och ljusare med en dragning till turkos i horisonten. Nu är det också stilla ute och ganska ljummet. Och joo, jag kunde se stjärnor ändå. Jag är intresserad av stjärnor men nu ser inte stjärnhimlen ut som jag är van att se den. Jag vet att det ser annorlunda ut beroende på vilken tid av året det är. Frustrerande med okunskap. Idag har jag dammsugit färdigt här hemma - måste ta det i etapper. Och jag har också klippt gräsmatten färdigt - hoppas för i år. Håller på med tvåfem-dieten men är inte så insatt i vad jag får äta när jag "fastar". Har dålig koll på kalori-innehållet och det skulle ju vara tråkigt om jag får i mig för lite kalorier, Jag är ordentligt hungrig nu men hoppas det gör verkan, 

Kommentarer
Postat av: Ulla-Britt

Det var visst ett vackert norrsken att njuta av,gick miste om det tyvärr,men det kommer flera tillfällen när det blir kallare ute, och hösten är här enligt meterologerna.Du har börjat med 5-2 dieten ser jag,hoppas du klarar det! Kram!

Svar: kul att du läser min blogg - kram själv
marianne näslund

2013-08-29 @ 15:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0