13 december kl 00.23 2013

Nyss. Funderade om jag skulle gå ut till garaget för att elda - det är ju sent och värmen håller sig nog tills i morgon. Hur det var så gick jag ut iaf. Snopen blev jag. Det hade snöat nästan 1 dm med tung snö och så blåser det. Började med att sopa/skotta av snön från bron. Kände att det var en underbar luft ute och kom ihåg tidigare år när jag var yngre och bodde i Boden. Nästan alltid kommer det en sån här dag strax före jul. Med mycket tung snö och blåst och luften är på ett sånt sätt som känns bra för mina lungor. Då brukade jag knalla iväg från Sergeantsgatan över Sveavägen och in i skogen ner mot älven. De gånger jag gjorde det var det djup snö att pulsa i och jag hade ju mer astma då än nu men hjärtat var starkt och benen och viljan. Jag plockade lite tallris bara som en slags symbol. Ungefär som Robert sagt en gång i tiden när han hade tid för det: Jag tar med mig geväret när jag går i skogen så folk tror att jag skall jaga men det var att vistas i skogen som var det primära. Ja, jag nöjde mig med att skotta bron och lite mer än det och stannade upp och vilade och andades den sköna luften. Eldade och for med bilen för att kolla posten (1 km - nu är det bilen som gäller). Men vad härligt det är ute och vackert. Alla tallar och granar var tunga av snö och när det så blåste så ramlade stor sjok ner. Hoppas jag tar mig tid i morgon (senare idag) för att berätta om djuren häromkring.

Kommentarer
Postat av: Gunsan

Fint att läsa, javisst är det vackert ute! Har själv skottat och sopat snö på morron, känns skönt att "arbeta" lite. Kan bara se dig traska iväg med geväret :) Ha en skön dag Majsan.

Svar: skrev jag fel - det var Robert som hade geväret med sig när han skulle ut i skogen. Det var den tiden när han ganska nyligt hade köpt Kvarnån med tillhörande skog
marianne näslund

2013-12-13 @ 12:15:14
Postat av: Gunsan

Jaha, på så sätt, det var ju inte sååå länge sedan :)

Svar: jag har sett ditt svar men vet inte vad du svarade på
marianne näslund

2013-12-13 @ 13:03:34
Postat av: Ulla-Britt

Det blev igår eftermiddag ett riktigt vinterlandskap blev rädd att + graderna skulle smälta snön härligt i luften jag var upp till stan och det var broddar som gällde.Pulsa i snön är kul och lägga sig ned och göra en snöängel, barndomsminnen,har du sett din räv som hälsar på ?Kul att se dig på bloggen igen.Kram <3

Svar: nu är jag inne hoppas jag hade glömt mitt lösenord
marianne näslund

2013-12-13 @ 13:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0