2 oktober 2013

Jobbade igår med potatisen från 3 till 7 och det tog på krafterna. Men både igår och idag har jag äntligen städat farstun från allt skräp vilket i och för sig betyder att det är någon annanstans bl a en plastmatta i duschen som skall sköljas av. I går läste jag på facebook ett religiöst budskap på engelska. Tycker det är riktigt bra och tänkte kopiera det på den här sidan men beslöt att inte göra det. Nu är det så att jag börjat läsa bibeln igen och nu börjar jag med Paulus och läser några stycken per kväll. När jag då i går kväll slog upp sidan där jag skulle fortsätta så står precis det jag läste på face-book vilket sålunda lyder: "Men hur skall de kunna åkalla den som de inte har kommit till tro på? Hur skall de kunna tro på den som de inte har hört? Hur skall de kunna höra utan att någon förkunnar?" (Rom 10:14).Kristus säger själv att det är evigt liv att lära känna Dig den ende sanne Guden och den han har sänt Jesus Kristus (Joh 17:3). Så nog är det viktiga sanningar att ta till sig. Nu när jag satt ut fågelmat är det roligt att sitta vid köksbordet med kikaren och se på alla fåglar i mina rönnar - mest talgoxe, blåmes, skata, nötskrika och hackspett (i den ordningen). Jag har två skator som fick tre ungar i somras och då var dom också här på gården men nu är det bara de två igen. De har väl kört iväg ungarna när dom blev för kaxiga och de kommer genast och hävdar sitt revir när nötskrikan är här. Har haft ringduvor här också men dom verkade skatorna ha en viss respekt för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0