11 september 2013

en underbar kväll. Kunde inte hålla mig från att gå ut och sätta mig på bron en stund - mörkt, stilla och ljummet ute.. I förmiddags rensade jag bort allt ogräs där mina Sugar snaps har suttit. Jag skall köpa lite näringsrik jord och sätta ovanpå och sen flytta min sparris, franska dragon och persilja dit. Dragonen måste täckas för vintern häruppe. Men jag hade ju tänkt ha stockrosor där till sommaren. Jag får väl bara göra plats för allt. Såg glimtvis på trädgårdsonsdag och fick då idén att sätta smultron som kantväxt och gräslök. Men varför är det så mycket långt gräs jämt i gräslöken. Har funderat på att ta bort botten i en hink och plantera gräslöken i den. Ja, det är bara tankar inför kommande säsong. Det är halva nöjet att planera. Senare i em har jag hjälp till med potatisen. Det hoppas jag kunna göra de kommande tre dagarna också eftersom det inte skall regna då. I går var Miriam och jag på stan. Jag ville visa henne lite mysiga affärer med vintage och tyger. Det var en trevlig stund. Det var också en månad sedan dom gifte sig så de firade lite med special-godis. En kvinna från Schweiz och som bor i Kiruna gör jättegod choklad som finns att köpa i en vintage- och teaffär i Boden som heter Mollys. Nog nu för idag och godnatt kära dagbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0