30 september 2013

Skyndade mig till stan för att hämta ett recept och till Lantmännen för att köpa gödsel, jordnötter till nötskrikorna, blandfrö och solrosfrön till övriga små fåglar. För första gången den här säsongen - det blir inte billigt. Nästan så att man prioriterar fåglarna. Jag har gett rådjuren mat i några år men slutat med dåligt samvete därför att då kommer dom så nära att dom äter upp syrenknopparna och gnager på äppelträden. Jag skyndade mig till stan därför jag trodde att det skulle bli mer potatis idag men icke så. Alltså fick jag tid till att jobba i trädgården och flyttade på alla plantor jag planerade - förresten Astilbe heter de tre plantor jag flyttade. Jag gjorde mer än planerat, for omkring som en murvel. Men jag glömde dock att köpa lökar och det blir nog för sent för i natt skall det vara 2 grader kallt. Glad att jag gjort det nödvändiga innan frosten kommer men lite mer finns kvar att göra. Beata ringde idag och vi pratade mycket och länge som vanligt. Glad för det. I kväll har jag sett första av 12 avsnitt av serien Homeland. Den är såå bra. Verkligt nervpirrande, tjejen (vad hon nu heter) spelar så bra och Brody är i min smak snygg och alla mina sympatier finns hos honom så de så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0