8 september 2013

Idag söndag. Jag fick äran av att ha lektionen i Hjälpföreningen (den äldsta av alla kvinnoföreningar och de första av alla kvinnor som fick rösträtt). Lektionen handlade om enighet - inom kyrkan, familjen och rent allmänt. Jag tycker om att få ha lektion eller hålla tal i kyrkan. Under den gångna veckan är det bara potatisupptagning som gällt. Jag har stått på potatisupptagaren tillsammans med en eller två andra och sorterat bort kvarblivna stjälkar, jordklumpar och skadad potatis. Och fort måste det gå.Skörden har varit god men vi har mycket, mycket mer att ta upp och tiden är knapp. 133 ton är upptagna men det beräknas bli 400. Robert skall vara borta i två dagar och så är det en kapplöpning med vädret. Jag har varit trött när kvällen har kommit och har inte orkat gå in på min blogg men jag är glad att jag orkar med och än så länge har jag inte några men. Varje dag tar jag in lite mer från trädgården. Alla fyra missionärerna var här i går på middag. Jag bjöd på gulasch och nybakta scones. De hjälpte mig med att bära en del cementplattor där jag vill ha dom och så rensade dom bort det långa ogräset från min röda vinbärsbuske. Är mer rädd om mina svarta och försöker hålla efter dom. Miriam och jag skall på stan  på tisdag. Inte för att handla precis men kolla in några coola affärer. Det blir roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0